PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Co wiemy o zimie?
|
|
|
narty |
sanki |
łyżwy
|
|
|
|
lodowisko |
śnieżki |
bałwan
|
Tytuł:
|
Co wiemy o zimie? |
Opis skrócony:
|
Będziemy przyglądać się zimie przez różowe okulary i wraz z innymi dziećmi – bohaterami wiersza - cieszyć się z zabaw zimowych.
W trakcie wesołej zabawy przy muzyce będziemy lepić papierowe kule i bawić się śnieżkami.
Nauczymy się wesołej piosenki, a nawet... ulepimy bałwana. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska
malgorzata.malyska@pcn.lublin.pl |
Hasła treści
|
sporty zimowe, zabawy zimowe, zima, śnieżki, dobry humor, różowe okulary, śnieg, zabawa, grudzień |
Uwagi metodyczne
|
Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne:
Pluszowy miś, powiększone obrazki z podręcznika (sanki, narty, bałwan, lodowisko, łyżwy, śnieżki), powiększone i wycięte wyrazy do czytania globalnego, biały papier A4 na śniegową kulkę, piosenka http://www.youtube.com/watch?v=EvdW0DNeabY;
Przebieg zajęć:
1. Powitanie - zabawa przy muzyce
Nauczyciel wita dzieci wchodzące do sali dydaktycznej, każdemu podaje rękę i wręcza wyciętą z białego papieru wycinankę – śnieżny płatek.
Dzieci mają pokolorować tę wycinankę różową kredką (najlepiej pastelową) z jednej strony, druga strona pozostaje biała.
Pokolorowane płatki dzieci przypinają do tablicy, ale w taki sposób, aby kolor różowy był „schowany”, a widoczny biały.
Każdy zapamiętuje, w którym miejscu przypina swój płatek.
Działaniom towarzyszy rytmiczna, wesoła muzyka.
2. Skojarzenia
Obok płatków śniegowych na tablicy przypięte są tajemnicze kartki z ilustracjami (ilustracje są niewidoczne).
Nauczyciel prosi uczniów o skojarzenia z dekoracją zrobioną przez dzieci i przypiętą do tablicy.
Jeśli czyjeś skojarzenie pokrywa się z informacją zawartą na tajemniczej kartce, nauczyciel odsłania obrazek, a autor pomysłu otrzymuje brawa.
Uczniowie mogą podawać skojarzenia w swoim pierwszym języku. (ilustracje: sanki, narty, łyżwy, śnieżki, bałwan, zima – powiększone ilustracje z kart podręcznika)
3. Analiza ilustracji z podręcznika
Jak wygląda w Polsce zima?
Najpierw swobodne wypowiedzi dzieci, później uporządkowane z zastosowaniem podanej przez nauczyciela konstrukcji zdania: To zima, bo... (pada śnieg, dzieci lepią bałwana, dzieci jeżdżą na sankach, ...na nartach, ...na łyżwach, dzieci bawią się śnieżkami...)
4. Jaki humor mają dzieci przedstawione na obrazku?
Nauczyciel pytaniem prowokuje do wypowiedzi, które podsumowuje zdaniami: Dzieci się cieszą. Mają dobry humor. Widać, że nie są w złym humorze.
5. Nauka na pamięć refrenu piosenki
Nauczyciel wskazuje na ilustrację, a Miś Pyś mówi dzieciom, co on widzi patrząc na obrazku.
(Nauczyciel wypowiada tekst, który jest refrenem piosenki)
Już się cieszą dzieci,
Tyle śniegu leci,
Bawią się śnieżkami
Chłopcy z dziewczynkami.
Dzieci powtarzają za misiem słowa opisujące obrazek (nieświadome tego, że jest to fragment piosenki, którą za chwilę zaśpiewają).
6. Lepienie „kul śniegowych”
Rytmiczne recytowanie tekstu z jednoczesnym mięciem i rozprostowywaniem (gładzeniem) białej kartki papieru.
7. Zabawa „śnieżkami” przy piosence
http://www.youtube.com/watch?v=EvdW0DNeabY
Podrzucanie do góry papierowych śnieżek i łapanie ich, celowanie w wyznaczony punkt, rzucanie i łapanie śnieżek w parach, rzucanie się śnieżkami.
W czasie refrenu, dzieci włączają się ze śpiewem (Już się cieszą...) |
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
60 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 90 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|