PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Zabawy dziecięce. Zabawa w chowanego... |
Opis skrócony:
|
Nauka tradycyjnej polskiej zabawy dla dzieci, wyrażenia przyimkowe ćwiczenia w czytaniu, spostrzegawczość, liczenie porządkowe, odmiana rzeczownika przez przypadki. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska |
Hasła treści
|
wyrażenia przyimkowe, fleksja, liczebniki porządkowe, szukanie |
Uwagi metodyczne
|
1. Dzieci poznają tradycyjną, polską Zabawę w chowanego… i wspólnie się w nią bawią.1. Dzieci poznają tradycyjną, polską Zabawę w chowanego… i wspólnie się w nią bawią.
Opis zabawy:
Zabawa w chowanego to jedna z najpopularniejszych zabaw dziecięcych na świecie. Zasady gry są bardzo proste: jedno dziecko jest osoba szukającą, pozostałe muszą ukryć się w wyznaczonym do tego czasie. Kiedy szukający odliczy, woła: „szukam” i rozpoczyna poszukiwanie pozostałych uczestników zabawy. Osoba, która zostaje odnaleziona jako pierwsza jest następnym szukającym. Uczestnicy gry mogą uchronić się od bycia znalezionym poprzez uprzedzenie szukającego i „zaklepanie się” wcześniej. „Zaklepanie” polega na dotknięciu wyznaczonego do tego celu miejsca mówiąc głośno: "Raz dwa trzy za siebie", co oznacza, że gracz już nie będzie szukać w następnej rundzie
i wygrał z szukającym. Gracz szukający – jeżeli znalazł jakąś osobę w grze – musi również ją zaklepać, ale mówiąc imię znalezionej osoby (np.: "raz dwa trzy (Ela)").
W chowanego można bawić się zarówno w domu, jak i na podwórku lub w szkole.
2. Słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela. Podkreślanie w tekście wyrazu wskazującego na dynię. Próby odpowiedzi na pytanie, kto zawinił?
3. Gdzie są dynie? – karta pracy. Wyszukiwanie ukrytych dyń i opisywanie miejsc w których się znajdują. Wykorzystywanie przyimków wpisanych w dynie.
Liczenie dyń. Budowanie wypowiedzi z uwzględnieniem liczenia porządkowego i wyrażeń przyimkowych, według wzoru: Pierwsza dynia jest na krześle. Druga dynia...
4. Uzupełnianie wierszyka wyrazem „dynia” w odpowiedniej formie gramatycznej. Koleżeńska kontrola poprawności wykonania zadania (analiza pracy kolegi w porównaniu z wierszykiem z karty pracy).
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
|
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|