PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Zabawy dziecięce. Chodzi lisek koło drogi... |
Opis skrócony:
|
Nauka tradycyjnej polskiej zabawy dla dzieci, nazwy artykułów spożywczych i potraw. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska |
Hasła treści
|
zabawa, produkty spożywcze |
Uwagi metodyczne
|
1. Dzieci poznają tradycyjną, polską zabawę Chodzi lisek koło drogi… i bawią się w nią wspólnie. 1. Dzieci poznają tradycyjną, polską zabawę Chodzi lisek koło drogi… i bawią się w nią wspólnie.
Opis zabawy:
Nauczyciel opowiada dzieciom o dawnej, polskiej, tradycyjnej zabawie dzieci i prezentuje treść tekstu. Wyjaśnia znaczenie słów: przyodzieje i nie spodzieje.
Chodzi lisek koło drogi
Cichuteńko stawia nogi.
Kogo lisek przyodzieje
Ten się nawet nie spodzieje.
Dzieci siedzą w kręgu, ręce z dłońmi otwartymi ku górze trzymają za plecami. Skandują słowa zabawy, a jedno dziecko-lisek chodzi na zewnątrz koła, trzymając w ręku miękką piłeczkę lub zmiętą w kulkę kartkę papieru. Kiedy dzieci kończą skandowanie tekstu, lisek po cichutku stara się dowolnemu dziecku podrzucić kulkę, po czym ucieka dookoła, a "obdarowany" stara się go dogonić. Jeśli mu się nie uda a lisek pierwszy obiegnie koło i zajmie puste miejsce w kręgu - to mamy nowego liska. Jeśli nie – poprzedni lisek pełni swoją rolę.
2. Co wiemy o lisie? Jakie są lisie przysmaki? – rozmowa kierowana z dziećmi.
3. Przygotowanie kart do zabawy i nauki, wycięcie i pogrupowanie obrazków i wyrazów. Przypomnienie nazw potraw i artykułów spożywczych – dobieranie w pary obrazka i wyrazu.
4. Wybieranie z materiału obrazkowego potraw i produktów spożywczych, które dzieci lubią jeść i tych, których nie lubią. Budowanie wypowiedzi według wzoru:
Bardzo lubię jeść…..
Jeszcze bardziej lubię….
Najbardziej lubię…..
Uzupełnianie zdania: Moim przysmakiem jest…
Ćwiczenia w tworzeniu liczby mnogiej i użyciu rzeczowników w mianowniku i bierniku.
5. Liczenie i analizowanie ilustracji, wypełnianie karty pracy:
Dwa razy powtarza się….
Trzy razy powtarza się…
Raz występuje….
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
|
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|