PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Zabawy dziecięce. Stary niedźwiedź mocno śpi |
Opis skrócony:
|
Nauka tradycyjnej polskiej zabawy dla dzieci, doskonalenie umiejętności czytania, nauka czytania godzin, liczebniki główne i porządkowe, nazwy zwierząt leśnych - liczba pojedyncza i liczba mnoga. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska |
Hasła treści
|
zabawy, zegar, godziny, zwierzęta, liczebniki, liczba mnoga, czytanie |
Uwagi metodyczne
|
1. Dzieci poznają tradycyjną, polską zabawę Stary niedźwiedź mocno śpi i bawią się w nią wspólnie.1. Dzieci poznają tradycyjną, polską zabawę Stary niedźwiedź mocno śpi i bawią się w nią wspólnie.
Opis zabawy:
Dzieci ustawiają się w kole i wybierają jedno spośród siebie, które będzie niedźwiedziem. Niedźwiedź siada w środku koła i udaje, że śpi i chrapie. Pozostałe dzieci chodzą wokół i śpiewają piosenkę:
Stary niedźwiedź mocno śpi,
Stary niedźwiedź mocno śpi,
My się go boimy, na palcach chodzimy,
Jak się zbudzi to nas zje.
Jak się zbudzi to nas zje,
W tym momencie dzieci zatrzymują się i recytują:
Pierwsza godzina - niedźwiedź śpi,
Druga godzina - niedźwiedź chrapie,
Trzecia godzina - niedźwiedź łapie!!!
Wówczas niedźwiedź budzi się i próbuje kogoś złapać. Wszystkie dzieci biorące udział w zabawie uciekają. Osoba, która zostaje złapana staje się niedźwiedziem i zabawa toczy się dalej.
2. Dzieci słuchają wiersza Niedźwiedź stary i zegary czytanego przez nauczyciela. Śledzą wzrokiem czytany tekst. Wskazują palcem (patyczkiem) miejsca, w których czyta nauczyciel. Czytają tekst wraz z nauczycielem i zapamiętują nawy zwierząt, z którymi był umówiony niedźwiedź w lesie. Zapisują cyframi godziny, które wyznaczają kolejne spotkania. (10:00; 12:00; 14:50; 16:00; 17:00)
3. Czytanie zegara. Karta pracy z zegarem. Nauka odczytywania godzin na zegarze. Próby zaznaczania godzin poszczególnych spotkań niedźwiedzia.
4. Leśne zegary. Odczytywanie godzin wskazywanych przez leśne zegary. Sprawdzanie z harmonogramem spotkań niedźwiedzia. Zapisywanie w okienkach kolejności spotkań. Budowanie wypowiedzi w oparciu o kartę pracy według schematu:
O godzinie dziesiątej niedźwiedź spotkał się z wiewiórkami.
O godzinie dwunastej….
5. Kalendarz Niedźwiedzia – karta pracy do uzupełnienia i samodzielnego sprawdzenia poprawności z treścią wierszyka.
6. Leśne zwierzęta – karta pracy do wycięcia. Uczniowie dobierają parami karty (l. poj. i l. mn.), następnie rozkładają pomieszane karty na stoliku obrazkami do dołu i zgodnie z zasadami MEMORY tworzą pary, czytają na głos podpisy pod ilustracjami.
7. Leśne zwierzęta (obrazki) - karta pracy do wycięcia. Uczniowie dobierają parami karty (l. poj. i l. mn.), następnie rozkładają pomieszane karty na stoliku obrazkami do dołu i zgodnie z zasadami MEMORY tworzą pary, nazywają poprawnie obrazki (ćwiczenie sprawdzające).
8. Wylosuj i narysuj – uczeń losuje kartkę z nazwą zwierzęcia i dopełnia ją adekwatnym rysunkiem.
7. Rymowanki – karta pracy utrwalająca nazwy zwierząt i ich poprawne użycie w liczbie pojedynczej i mnogiej. Do sprawdzenia poprawności wykonania zadania mogą posłużyć karty z poprzedniego ćwiczenia.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
|
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|